Bokbloggsjerka – Så firar jag påsk!

jerka11

Vi har en återkommande påsktradition i vår familj, vi reser till min farmor och farfar i Ivalo i norra Finland. Här går tempot ner per automatik och vi njuter av god mat, långa promenader på älven, skoterutflykter med grillning, bastubad, vi spelar instrument, bygger lego, stickar och läser. Förstås.

Just nu läser jag Dark Side (Skuggsida) av Belinda Bauer. Men det är trögläst. Väldigt trögläst. Och jag försöker tänka att det inte är brottet i sig som är det som porträtteras i denna bok utan försöker läsa den som vilken roman som helst om relationer. Om man nu läser böcker med olika glasögon. Men det är svårt. Igår passerade jag mitten av boken och först nu börjar det lossna. Jag kämpar på.

Hur gör du när du läser böcker som inte riktigt går hem? Lägger du undan boken eller kämpar du vidare? Och vad läser du just nu?

One response to “Bokbloggsjerka – Så firar jag påsk!

  1. Jag önskar att jag kunde säga att jag lägger ifrånmig böcker, livet är för kort för dålig litteratur- abret är bara det att om jag läst en bok till hälften och den inte håller måttet och jag slutar läsa kommer den boken att förfölja mina tankar i en evighet… Inte värt det, så svaret på frågan är jag läser och försöker glömma…

Kommentera

